KANÁRSKÉ OSTROVY - TENERIFE 28. 1. - 4. 2. 2005

Fotky
  1. den (pátek)
    • 14:15 přistáváme na Tenerife, let byl parádní, s mezipřistáním na Madeiře
    • na letišti nás už čekala Fischerácká delegátka, která nám přidělila hotel v městečku "La Caleta", a naši dobří známí Michal s Arianou, kteří nás tam pak hodili
    • popili sme a poklábosili, dostali jsme od nich několik horkých tipů, kam vyrazit a skvěle udělaného průvodce, pro všechny, co rádi lozí po horách ("Wandern auf Teneriffa, DUMONT Aktiv 2003, www.dumontreise.de), Lonely Planet, který jsme s sebou měli my, se v tomhle smyslu moc neosvědčil)
    • hotel "Jardin Caleta" nás příjemně překvapil - za ty prachy naprostej luxus hraničící až téměř se snobárnou, ale nestěžujem si ;-)
  2. den (sobota)
    • v sobotu vyrážíme na horu "Conde" (1001m), ovšem dostat se k ní autobusem je celkem očistec - hodiny a hodiny čekání na nejrůznějších zastávkách, na jízdní (ne-)řády se absolutně nedalo spolehnout, navíc nám první dny počasí moc nepřálo a tak jsme začali uvažovat o půjčení auta
  3. den (neděle)
    • 1. pokus o zdolání "Barranco del Infierno" (Ďábelská soutěska), ovšem prší a tak měníme plány (když prší, tak se tam nesmí, protože padají šutry - Španělé si to dost hlídají); potkáváme dva sympatické krajany Luďka a Báru a s nima se jejich peugeotkem 307 vydáváme těsně pod "Teide" (peugeotek 307 má prosklenou střechu a tak je samotná jízda docela zážitek)
    • nahoře operativně promyslíme trasu a vydáváme se směrem na "Guajaru" (brdek o zhruba 2715m), Teide si s náma hraje na schovávanou v mlze, ale na vrcholu se nám pak přece jen na chvilku zjeví (v tu chvíli ovšem Nečikovi dochází baterky ve foťáku - cha, ale Teide má pro balšaju techniku pochopení a párkrát se ještě ukáže)
    • pak ještě rychlé kolečko kolem "Božího prstu" a valíme zpět do nížiny, pokusit se někde přece jen sehnat to auto
    • sháníme bezvýsledně, Luděk s Bárou to s námi všechno trpělivě absolvují (ještě jednou dííík!!!)
  4. den (pondělí)
    • Barranco del Infierno tentokrát zdoláno, no, pěkný, ale oproti takové "Masce" slabej odvar
    • po návratu z Barranca jdeme procházkou do "Playa de la America" (sousední turistická vesnice)
    • zamlouváme si KONEČNĚ auto (67 EUR/3 dny)
    • pak rychlokoupačka v moři a zbytek dne už se jen tak poflakujem a odpočíváme
  5. den (úterý)
    • kabrioletem zn. Fiat Punto kanárkově žluté barvy fičíme směr "Masca"; klikatá silnička se vine několik set metrů vzhůru, 180stupňové zatáčky nejsou žádná výjimka
    • Masca je vesnička tvořící bránu do docela strmé soutěsky mezi "Los Gigantes" (asi 1000metrové hřebeny podél západního pobřeží Tenerife)
    • Barranco de Masca je naprosto úžasný zážitek, vypadá to tu jak v deštném pralese, po pár hoďkách klopýtání přes šutry se ocitnete na kamenité pláži plné krabů, zpátky musíte buď stejnou cestou nebo loďkou, jinudy cesta nevede
    • "Punta de Teno" je nejzápadnější cíp Tenerife, ještě to tu nestačili zaplenit hotelovou zástavbou, ale dlouho už to trvat nebude, tak si pospěšte, kdo tu krásu chcete vidět ještě nedotčenou (nesmíte se ovšem nechat odradit cedulemi asi v pěti jazycích, že vjíždíte do zakázané oblasti)
  6. den (středa)
    • valíme do "Santa Cruz" pro povolení k výstupu na Teide, ale je státní svátek, takže dostáváme velký prd
    • dlouho se tu nezdržujem, protože Gabča už je celá nedočkavá na papouchy - další zastávka je tedy v Puerto de la Cruz, kde je obrovská ZOO s největší sbírkou papouchů na světě (tvrdí oni)
    • Loro Parque je prostě bomba (tvrdím já - Gabča), viděli sme parádní čísla - delfíní show, tulení (nebo taky možná lachtaní - furt sme ještě nepřišli na to, jak se liší) a samozřejmě papouščí
  7. den (čtvrtek)
    • a jako třešničku na dort jsme si nechali samotný Pico del Teide - ještě činná sopka vysoká úctyhodných 3717 metrů - lanovkou jsme vyjeli do 3555 m, tam se mně povážlivě rozbušilo srdce a Jirkovi se na tom řídkém vzduchu udělalo definitivně zle - celý týden totiž válčil s jakýmsi bacilem, který se rozhodl, že dovolenou na Tenerife si nesmí nechat ujít a sveřepě se Jirky držel
    • i přes fyzickou slabost nás sopka nadchla - z pórů skály se dýmilo a z děr se linul pekelný smrad sirovodíku (kdo ví, jak prdí psi, tak ať si to ještě umocní tak na osmou :-) )
  8. den (pátek)